ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΕΟΥΣ

Όταν η βλάβη είναι μικρή, το πρόβλημα μπορεί να αντιμετωπισθεί με laser ή κρυοπηξία με ελάχιστες παρενέργειες.

Τι είναι;

Ο καρκίνος του πέους είναι μία σπάνια κακοήθης πάθηση, με συχνότητα 0,1-0,9 περιστατικά ανά 100.000 άντρες στις δυτικές κοινωνίες αλλά με συχνότερη εμφάνιση σε υποανάπτυκτες περιοχές, όπου οι συνθήκες τοπικής υγιεινής είναι ανύπαρκτες.

Ποια τα αίτια;

• χρόνιος ερεθισμός από το σμήγμα που παράγεται φυσιολογικά στην περιοχή (ειδικά αν συνυπάρχει φίμωση)
  • Κονδυλώματα (HPV)
  • Κάπνισμα

Ποια τα συμπτώματα;

Ο άνδρας θα πρέπει να αρχίσει να υποψιάζεται κάποια βλάβη, όταν παρατηρεί κάποια σκληρία στην επιφάνεια του πέους που δεν αλλάζει μορφή ή μπορεί να μεγαλώνει. Σε μεγαλύτερες ηλικίες, η βλάβη αυτή μπορεί να είναι εκτεταμένη. Η εμφάνιση της βλάβης είναι συνήθης στην βάλανο ή στην ακροποσθία.

Άλλα συμπτώματα είναι ο κνησμός, ο καύσος και σπάνια η αιμορραγία στην περιοχή. Στα αρχικά στάδια, δεν εμφανίζεται καθόλου πόνος με αποτέλεσμα οι ασθενείς, επειδή νιώθουν άβολα, να μην επισκέπτονται τον γιατρό τους.

Πως γίνεται η διάγνωση;

• Συνήθως ανώδυνη βλάβη στο πέος, σαν έλκος η σαν κουνουπίδι. Σε παραμελημένες περιπτώσεις, όπως σε ηλικιωμένους, η βλάβη μπορεί να είναι πολύ εκτεταμένη.
  • Η τελική διάγνωση γίνεται με βιοψία της βλάβης
  • Η έγκαιρη διάγνωση είναι πολύ σημαντική για τη θεραπεία του καρκίνου του πέους.

Ποια η κατάλληλη θεραπεία;

Σε μεγαλύτερες βλάβες, θα χρειαστεί να γίνει χειρουργική αφαίρεσή τους, με ή χωρίς αφαίρεση τμήματος του πέους (μερική πεεκτομή) ή κάποιες φορές και ολόκληρου του οργάνου.

Παράλληλα μπορεί να χρειαστεί αφαίρεση λεμφαδένων από τη βουβωνική χώρα ή και την πύελο.

Η επέμβαση μπορεί να συνδυαστεί με ακτινοβολία και χημειοθεραπεία για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της νόσου.

Πριν & Μετά Την Επέμβαση

Στις επεμβάσεις laser είναι εύκολη η προετοιμασία, όσο και η πορεία του ασθενούς μετά την επέμβαση, αφού ο άνδρας επανέρχεται αμέσως στην καθημερινότητά του.

Στο χειρουργείο μερικής πεεκτομής, θα γίνει πρώτα ο προεγχειρητικός έλεγχος με εξετάσεις αίματος, ακτινογραφίες και καρδιογραφήματα. Σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να διακόψετε τη φαρμακευτική αγωγή.

Η αναισθησία είναι συνήθως ολική και μετά την πεεκτομή τοποθετείται ουροκαθετήρας για μερικές ημέρες. Οι ασθενείς αντιμετωπίζουν τον πόνο που μπορεί να υπάρχει με αναλγητικά και λαμβάνουν αντιβίωση και μετά το εξιτήριο στο σπίτι.

Μετά από δύο εβδομάδες, μπορείτε να ξεκινήσετε ξανά την γυμναστική σας.

Σε περίπτωση ολικής πεεκτομής, θα λάβετε συγκεκριμένες οδηγίες από τον ιατρό για τον τρόπο ούρησης και για το ενδεχόμενο κάποιας συμπληρωματικής θεραπείας.