ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕ ΤΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΑΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΜΑΣ

helpdesk@androclinic.gr
Βαλαωρίτου 4, Αθήνα 10671

Φαρμακευτική Θεραπεία Ανδρικής Υπογονιμότητας

Τo μεγάλο λάθος που κάνουν πολλά ζευγάρια είναι ότι όταν διαγνωσθεί πρόβλημα υπογονιμότητας στον άνδρα καταφεύγουν στην εξωσωματική γονιμοποίηση πιστεύοντας ότι το πρόβλημα δε λύνεται. Το πρόβλημα υπογονιμότητας στον άνδρα μεταφράζεται με διάφορες διαβαθμίσεις στην ποιότητα του σπέρματος :

1. Ασθενοσπερμία : <32% κινητά σπερματοζωάρια
  2. Ολιγοσπερμία: <15 εκατομμύρια σπερματοζωάρια/ ml σπέρματος
  3. Τερατοσπερμία: <4% φυσιολογικές μορφές
  4. Ολιγοασθενοτερατοσπερμία: Συνδυασμός των παραπάνω
  5. Αζωοσπερμία : <1 εκατομμύριο σπερματοζωάρια/ml σπέρματος

Αίτια Υπογονιμότητας Στον Άνδρα

Τα αίτια που μπορεί να προκαλέσουν τις παραπάνω καταστάσεις είναι πολλά: από βλάβες/ μεταλλάξεις στο DNA που είναι μη θεραπεύσιμες, κιρσοκήλη που απαιτεί χειρουργική αντιμετώπιση μέχρι μια ουρολοίμωξη ή φλεγμονή του γεννητικού συστήματος που συνήθως είναι εύκολα θεραπεύσιμη με φαρμακευτική θεραπεία.

Είδη Φαρμακευτικής Θεραπείας Ανά Περίπτωση

Η φαρμακευτική θεραπεία της υπογονιμότητας μπορεί να είναι πολλών ειδών. Στις περιπτώσεις που το αίτιο είναι γνωστό η θεραπεία είναι στοχευμένη και κατευθυνόμενη. Στις φλεγμονές και λοιμώξεις του γεννητικού συστήματος απαιτείται η χορήγηση ειδικού τύπου αντιβίωσης για να καταπολεμηθεί το αίτιο της φλεγμονής με συνδυασμό συχνά αντιοξειδωτικών ουσιών για να λυθεί έτσι το πρόβλημα της υπογονιμότητας.

Στις περιπτώσεις που υπάρχει ορμονική διαταραχή η κατάλληλη ρύθμιση των ορμονών και εφόσον απαιτείται, συμπληρωματική χορήγηση ορμονών, θα συμβάλλουν στην αποκατάσταση του ορμονικού προφίλ του ασθενή και την αποκατάσταση της λειτουργίας του όρχη.

Μια ειδική αλλά και πάρα πολύ συχνή περίπτωση είναι η ιδιοπαθής υπογονιμότητα. Μπορεί να εκδηλώνεται με διάφορες μορφές όπως ασθενοσπερμία, ολιγοσπερμία κλπ χωρίς όμως να ανευρίσκεται κάποιος λόγος που συμβαίνει αυτή η διαταραχή. Αυτές οι περιπτώσεις υπογονιμότητας αντιμετωπίζονται με ειδική μορφή φαρμακευτικής θεραπείας.

Οι προσπάθειες που κάνουμε βασίζονται στο να διεγερθεί ο όρχις και να παράξει καλύτερης ποιότητας σπερματοζωάρια. Το θεραπευτικό αποτέλεσμα στις περιπτώσεις αυτές υπογονιμότητας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και σε σημαντικό βαθμό από την κατάσταση στο εσωτερικό του όρχη. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορεί να είναι εύκολα γνωστό εκ των προτέρων γιατί ένα ίδιο σπερμοδιάγραμμα δύο υπογόνιμων ανδρών πχ ολιγοασθενοσπερμία, μπορεί να υποκρύπτει διαφορετικού βαθμού βλάβες στους όρχεις και κατά συνέπεια διαφορετική απάντηση στη θεραπεία.

Αποτελέσματα Της Φαρμακευτικής Θεραπείας

Η φαρμακευτική θεραπεία της ανδρικής υπογονιμότητας μπορεί να βελτιώσει σημαντικά το σπέρμα ενός άνδρα έτσι είτε να αποφύγει το ζευγάρι τη διαδικασία της εξωσωματικής ή αν αυτό δεν είναι κατορθωτό να προσφέρει καλύτερης ποιότητας σπέρμα για να αυξηθούν οι πιθανότητες επιτυχίας της εξωσωματικής γλυτώνοντας το ζευγάρι από την διαδικασία των πολλαπλών εξωσωματικών.